Mycket att tänka på...


Publicerat 2010-05-28 Klockan 14:54:12

Äntligen fredag. Har en liten rast på jobbet och klämmer in ett litet inlägg. Var på bygget i går kväll med elektriker. Gick genom alla rum och det är värkligen inte lätt... Vet ju inte vilket kök vi ska ha än då vi måste få upp innerväggarna innan vi kan rita. Detta medför att elektrikern inte vet vart han ska sätta kontakter osv... Likeså är det med tvättstuga.. Men tur vi har en underbar lugn elektriker hos oss, flexibel och ser bara möjligheter.. Såndana personer borde det finnas flera av! Men lite blev klart i alla fall. Ska ha spotlight i trappan vilket jag tror blir kanonfint. Likeså på gavlarna, fram och bak, på utsidan av huset. Detta kommer att lysa upp konturerna på huset vilket jag tycker är fint att framhäva. I kväll går turen till Tyskland. Kommer hem i morgon kväll vilket medför att jag inte hinner planera eller göra så mycket åt bygget i morgon. På söndag blir det nog en tur till Ikea för att planera tvättstuga så vi kan ge besked om elen där inne i alla fall. Mats behöver nog lägga sig tidigt i kväll då han har sovit minimalt denna vecka. Han har jobbat nätter och fått varit på bygget en hel del under dagarna. Men rolig stress tål vi väl under en tid...Ni får ha en trevlig helg mina vänner! Återkommer snart med nya bilder :)


Kommentarer
Postat av: Christian C

Hej, vad kul att följa ert projekt! Jag håller faktiskt själv på att bygga en stuga i norsk inspiration :) Min Morfar har nämligen en stuga uppe på Gåla Säter, en 50min från Koppang. Efter X-antal somrar spenderade där uppe så beslöt jag mig för att bygga en egen stuga, fast i Dalarna. Det är en liten stuga på totalt 40kvm, natursten-grund, handhugget timmer och grästak :) Hittills har inte en enda skruv använts och de spikarna som sitter i stugan är handgjorda! Jag hoppas du kollar in min tråd där jag postar otroligt mycket bilder. Jag själv kommer följa din blogg som en hök så att jag inte missar någon inspiration!



Vänliga hälsningar

Christian

Postat av: Lin

Hej Christian!

Skrev lite i din länk på byggahus. Roligt att du också är så förtjust i timmer. Vi får väl använda varandra i processn, ta och dela ideér med varandra. Otroligt fint det du gjör, hoppas du är stolt över ditt jobb...det bör du vara. Vi hörs väl igen. Lin

2010-05-30 @ 17:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback