Onsdag skrivs kontrakt


Publicerat 2010-08-09 Klockan 21:40:54
ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN har vi fått klart köpare till huset, känns så otroligt skönt. På onsdag ska vi skriva kontrakt.. :-) Måste säga att jag känner mig mycket lättad av detta... Nu är det bara att smila och fortsätta med nya huset. I dag var mamma med ett vännepar från landet och tittade. Och de som alla andra är mycket imponerad över huset, jag tycker det är så roligt att så många ger oss så mycket beröm med tanke på allt det jobb vi lagt ner på hela processen för att genomföra drömmen.. I morgon kommer kära Oddbjörn från Norge. Oddbjörn är min tidigare styvpappa, han ska köra hela 90 mil en väg för att hjälpa mig lite med huset. Oddbjörn ska ha med sig norsk skiffer från min hemtrakt i Norge och hjälpa oss lägga det på skorstenen i köket. Sedan har han med sig lite vildmarkspanel som vi ska hitta på något med, en sängram blir det nog i alla fall. Vilken underbar snäll vän jag har, köra så långt för att hjälpa mig... Tack Oddbjörn! Du vet att du betyder mycket för mig....

Huset har som jag skrev börjat få lite vitfärg inomhus. Blir så fint både på panelen och på timret. Nästa vecka kommer frånluftsvärmepumpen. I veckan kommer vi få skiffer lagt i hallen, precis innanför ytterdörren. På lördag kommer estländerna och ska göra slutfinish på huset. Helt otroligt att tänka på att vi flyttar om en dryg månad... Lägger in lite kort så ni får se det fina taket vi fått och lite från köket som börjar bli vitt.












Med kossor bara 30m från ytterdörren känns det verkligen som om vi bor på landet. Tur att det finns en
bäck i mellan oss....

Kommentarer
Postat av: Britta

Åh, så skönt att ni fått klart med köpare till huset- vilken lättnad! Det gröna taket har fått en härlig lyster av regnet ser jag- Fräscht! Snart i mål- wonderful Lin Osen! Avis som man är på att ha ett drömhus på G försöker jag fokusera på att vara glad att slippa kossor utanför min egen dörr- gäller att hitta ljuspunkterna i livet;0). Katt, Kossa- djur som djur...



Puss på dig!

Britta

2010-08-12 @ 21:33:42
Postat av: Pysseliten

Igår var jag på formex mässan det hade nog varit en dröm för dig .Och kolla allt man kan inreda ert fina hus med. En jobbig dag med så mycket fint önska bara man hade världens största plånbok :)))

2010-08-14 @ 07:58:31
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Lin

Kan tänka mig att Formex mässan va bra. Men tror nog det va tur jag inte va där, plånboken hade nog blivit tom på första timmen. Men roligt ändå att vara där och titta.

2010-08-15 @ 12:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback