Färg beställd..


Publicerat 2010-06-01 Klockan 12:18:55
Lite lunch på jobbet, och har man ingen lunch med sig får man använda tiden till något annat nyttigt; nämligen att fortsätta informera er om bygget.

Ja efter ett litet stressad beslut gällande färg på huset känns det nu bra. Ringde (en dansk) och beställde färg till huset i går... Inte nog med att man ska förstå engelska och prata, nu ska vi blanda in en dansk också. Och i ärlighetens namn; det är svårare att förstå dansken!!! :) Det blev i alla fall Tjära, Milebrun. Färgen kommer redan på torsdag, så då löste vi det problemet också!!! Va vi är duktiga tycker jag! :-) Känns bra. Måste blanda ut tjäran med linolja för att inte få träningsvärk i armen efter en vägg struken. Tjäran är tungarbetat då den är tjock. Men som tur är ska inte jag måla första ströket.... I dag går resan till stan för att försöka börja forma köket. Blir inte lätt har jag insett, måtten i köket gör det svårt med inredning. Skulle va enkelt om vi hade en halv mille att spendera på ett kök (vilken är drömmen). Då skulle vi kunna måttbeställa kök från exempelvis Tibro eller Sundborn. Men ack.... vi tänkte Ikea kök, vet inte om det kommer fungera. Det är enbart 2,20 i takhöjd. Vi har bjälkar i hela taket med 0,7m mellan. Som läget är efter att själv ha försökt rita kök på Ikea sida är; inget kök passar.... Men men, alt löser sig. Nu gäller det bara att hitta alternativ som inte är för dyrt och som vi samtidigt tycker om. Men finns någon där ute som kan tänka sig spendera några hundra (tusen) på ett kök till oss så välkommen! Sundborn kan ju annars använda det som reklam eller hur??? Men som sagt, vi börjar i dag med ett företag som får hjälpa oss rita. Sedan blir det väl att åka till flera ska jag tro. Vi kanske upptäcker att det går med Ikea i slutändan, vem vet???

På lördag blir det taklagsfest med estländerna. Taket kommer va klart och en gran ska vi väl få upp, som traditionen säger man ska ha. Vi dricker in huset och sedan tar vi med oss estländerna hem och grillar lite mat. Blir nog säkert lite enklare men engelskan också efter en öl eller två. Nu måste jag fortsätta med mitt underbara jobb här på soc.... Ha en fin dag mina vänner, har förstått att många läser och följer min blogg.. Tycker jag är roligt.... Hejsveis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback