Fönster och dörrar på plats..


Publicerat 2010-06-18 Klockan 23:46:14
Nu börjar det verkligen likna ett hus... Alla dörrar och fönster är på plats. Va en härlig känsla när vi fick nyckeln i handen... Ser kanonfint ut och vi är så nöjda hittils... I dag har arbetarna lagt golvreglar på övervåningen samt reglat för vägg mellan sovrummen till barnen samt till toaletten. Nu har vi reglat upp alla rum och vi har känslan över hur det blir... Har beställt taktorv till vecka 28 och hoppas frånluftsvärmepumpen kommer vecka 27. Har också beställt kamin samt en gammal gjutjärnskamin som vi ska ha i hallen.. ÅÅÅÅ va vi längtar till att få flytta in... I morgon ska vi nog måla lite uthomhus... Vi målar hela huset med tjära. Fick beställa en omgång till med tjära och ser att det blir olika färg vilket jag får panik över. Tog direktkontakt med killen i Danmark som säger att tjära inte har någon färgpigment i sig, det handlar om att all tjära har olik nyans.. Beror på när man tappar tjäran opp i burk.. När i bränningsprocessen det är. Hoppas andra ströket gör att nyansen på huset blir lik över allt... Lägger in lite bilder igen... Sååå trött och ska sova nu. Ha en fortsatt fin fredag kväll och njut av helgen mina vänner... Förrästen; måste berätta att vi har lovat barnen att; när vi bygger nya huset och flyttar ska ni få en firhjuling.... I dag blev DERAS dröm verklighet... Vi var i väg och köpte en firhjuling till dem som de kan åka med nera vid nya huset. Så nu är båda vuxna och barn nöjda.....










Kommentarer
Postat av: Christian C

Det ser toppen ut! Jag hoppas också på att få stugan målad innan nästa vecka är slut :) Jag såg "stolpen" som satt högst upp mot vindskivorna (nockhöjd). Jättesnyggt! En sån måste jag svarva till och sätta upp på min stuga :)

2010-06-19 @ 03:47:05
Postat av: Lin

Hej Christian!

Ja det är småfinesserna som gör huset i slutändan. Vi kommer även ha en portal in till tomten med likadana stockar som vid inngången.. Blir nog bra detta! Många timmar för oss vid huset nu men det är ju roligt jobb. Kan säga att det var jaggu jobbigt att måla med tjära.... Träningsvärk redan!

Lin

2010-06-21 @ 11:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback