Gräsmatta och sommarvärme!


Publicerat 2011-06-06 Klockan 18:43:01
Hej alla där ute.. Ja det hinner hända en del mellan då FÅ gånger jag skriver på bloggen... Men prioritera är väl en egenskap som är viktig... Vi har hunnit fira morsdag, Marius har fått glasögon, vi har lagt ut 600kvm gräs och vi vattnar och vattnar... Vi har ett helt underbart sommarväder. Vi solar och badar men jag kan nog med säkerhet säga att jag och Mats är de enda som längtar efter regn.. Det skulle göra så gott till våran gräsmatta, både den på backen och den på taket. Enligt väderprognos ska det komma regn på torsdag så det är bara att kryssa fingrarna.

Som jag berättade tidigare har jag fått nytt jobb... Jag jobbade min sista dag på gamla jobbet i tisdags. Avtackning med present och tårta samt lunch. Jag kommer verkligen sakna vissa kollegor som jag tycker mycket om men samtidigt känner jag mig verkligen redo för att gå vidare. Jag hade ett sista möte med en liten kille jag placerade i familjehem förra fredagen. Han har på något sätt fastnat i mitt hjärta så vi bokade in en sista träff med fika. Jag fick en jättefin ängel (ni ser den på bild under) med orden; du får denna för att vi tycker du är en ängel... Dessa få stunder gör att jag alltid ger lite xtra för de små liven i mitt jobb... Jag tror jag kommer träffa killen igen framöver.... I onsdags gick färden mot mitt nya jobb och dagen blev kanon. En underbar känsla i magen och jag ser sååå mycket fram emot allt som ska hända i mitt nya jobb.

Marius har fått glasögon och det är inte alls lätt att få honom använda dem. Han va glad när vi fick hem dem men efter en timme låg de på bordet. Går inte med mutor så nu vet jag inte vad jag ska hitta på för att få honom använda dem. Blir nog en resa till sjukhuset för att hämta ut droppar som han måste ta....

I helgen hade vi besök av vänner här i blacka. En mycket trevlig kväll som bestod av mat, dryck och en massa prat och skratt. Tiden går tyvärr så alt för fort när man sitter och pratar.. Men det kanske vore en idé att träffas lite oftare istället kanske... En kanonkväll va det i alla fal. Hela helgen har varit så bra med sol, bad och ledighet... Nu ser jag fram emot en vecka i nya jobbet... och hoppas det kommer MYCKET regn under veckan. Ha en fin fin vecka alla vänner där ute!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback