Glad vi förvärkligade våran dröm...


Publicerat 2011-05-21 Klockan 12:14:04
Hej alla där ute.. Jag känner mig så otrolig glad över att vi vågade satsa på våran dröm. När vi tittar ut genom fönstren, ser djuren på nära håll och att vi har så nära till den fina svänska naturen påminner oss om att beslutet om att bygga hus just här är så rätt... Vi njuter verkligen av både huset och naturen omkring oss.. Förra helgen var vi på Bob Marelys minneskonser i Skärblacka. Det var mycket folk och bra musik.. Bara trist att se vuxna männsikor förstöra genom att va så onyktra att de inte kan gå själva..Trodde detta skulle va en familjfest men ibland känner jag att barn inte har något där att göra när vissa vuxna inte kan bete sig bättre än vad de gör...Hoppas dessa vuxna håller sig hemma nästa år.. för det er verkligen en fin dag som många familjer vill njuta av. 

Söndagen kom Estländerna till oss för att göra lite garantijobb. Övervåningen på huset sjunker ju ca 5% de första två åren vilket innebär att dörrar osv inte går att öppna efter ett tag. Nu har de fixat till detta.. De kommer tillbaka en gång till för att byta ut lite panel. De snickrade två trapport till oss också. Så roligt att träffa dem igen. Vi grillade på kvällen och som vanligt kom Vodkaflaskan fram igen... Förstår inte att de kan dricka vodka till maten... Men men vi har alla olika traditioner, kultur och vanor... En trevlig kväll blev det i alla fall... Fick även se lite bilder på träutskärningar... brevlåda utskuren av timmerstock, en stor björn utskuren i trä. Det blir nok av att beställa något framöver... Riktigt hantverk som passar så bra till vårat hus.

Nu har vi börjat lite med tomten. Jorden är på plats och vi har sått lite gräs. Ska beställa rästen av gräs på rulle. Vi gör nog det nästa vecka och lägger det till helgen.. Mats jobbar i helgen så det får vänta lite. Jag har köpt en ny (gammal) kista som jag ska renovera i helgen. Ska ha den i sovrummet, nedanför sängen, för att lägga överkast och kuddar på. Blir nog bra!

Ni får ha en finfin dag i solen mina vänner, det tänke jag att ha! 




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback