Börjar bli lite vitt


Publicerat 2010-08-07 Klockan 18:14:09
Ja jag vet att jag är seg här på bloggen men har ju en hel del annat att fixa med också... Nu är äntligen köket och vitvarorna beställda och kommer v.34.. Känns bra efter allt kring detta kök, har inte varit så lätt att få till den men nu blir det nog bra. Målarna har börjat grunda i huset. Första dagen i går så nu hoppas jag verkligen att allt jobb med kvistlackning ger resultat... I dag har vi varit på tomten och rensat i all material. Finns nog ved för två år framåt, men inte så värst roligt att sortera och såga allt i bitar. Men men, en varm vinter blir det i alla fall... När det gäller vårat gamla hus tror jag jaggu vi har fått solgt det innan visning nr två... Vågar inte va helt säker innan papper skrivs nästa vecka men vi har fått ett bra bud och jag känner mig rätt säker på att det blir av. Skulle va så skönt slippa lägga ut huset igen och inte minst slippa en storstädning för visning.... Kanon känsla att veta att vi blir av med huset och att vi får bra betalt!!!

På måndag kommer mamma med ett kompispar som vill kolla huset.. De har byggt timmerhus ute på lantet och vill se vårat.. Roligt att få visa fram huset.. Och vi får så mycket beröm för huset, en killes beskrivelse; "det här är ju inte sant....som att komma till en sagovärld". Härlig att folk tycker om huset, för det gör vi verkligen.... Om vi får solgt huset nu till de som har lagt bud kommer vi flytta i slutet på september...så nu gäller det att jobba på.. Men jag tror det går bra, hoppas vi har några snälla kompisar som kan tänka sig hjälpa oss lite med flytten, HINT HINT!!! Och mamma; du kanske kan hjälpa oss med barna under flytthelgen!!! Allt löser sig, brukar vara så!! Nu ska jag göra god mat till min familj, så blir det nog ett glas rött också ska ni se. Ha en fin kväll mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Unni

Så bra at dere har fått kjøpere på huset! Spent på bilder når malejobben er gjort;) Håper dere får masse god hjelp fra både den ene og den andre;) Fortsatt lykke til! Hilser fra onkel også.

2010-08-08 @ 23:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback