Estländernas sista dag...


Publicerat 2010-07-29 Klockan 12:20:18
Ja då är det slutspurten for estländerna. I dag åker de hem.. Jag har haft svårt att överföra bilder från telefonen men jobbar på det.. Tog några kort med kameran i dag som jag lägger ut i alla fall. I tisdags var Renee från estland här igen. Blev en del kort från det och annat men återkommer med dessa kort. Erki, Rain  och Ivo kommer tillbaka till oss den 14 augusti för att färdigställa helt, det finns lite småsaker kvar.Trappan i hallen var för bred, Renee kommer på lördag för att ta med den och byta den i Estland. Likaså var en innerdörr fel vilket måste bytas. Annars är det enbart lite listning i ett rum som ska göras.. Sååå fint i huset. Nu börjar vi längta till kök, badrum osv blir färdigställt. Lite vemodigt att estländerna åker hem men samtidigt skönt att vi får börja med vårat jobb, och att allt har fungerat så bra. All eloge till arbetarna, de har varit kanon hela vägen!!! I motsättning till många andra så tycker Mats och jag att det är bra med regnet som kommer. Taket blir grönare för varje dag..


Köket med såå fina vetrindörrar in till hallen..


Vardagsrummet har fått panel och listning..


Portalen på plats. Här inväntar vi gräs på taket.. Tar nog ett par veckor..


Och här börjar det bli grönt redan...



Som sagt; lägger ut bilder från telefonen när jag löst problemet!! Irriterande!!!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej var tvungen att kolla in i erat hus.

Panelen var jätte fin måste åka ner och se det på riktigt när ni är där nån dag.

Antar att ni snart får ta med gräsklipparen på taket om det fortsätter växa i den här takten. Ha ha

Jag ser var ni kommer tillbringa nästa vecka om alla kvistar ska vara målade till v.32.....

Det blir såååå fint jag blir mer och mer avundsjuk på erat nya hem. kram Tina.(hälsa Robin från oss!!)

2010-07-29 @ 13:15:14
Postat av: Lin

Jag trodde du också skulle tillbringa nästa vecka i huset. Gutte kan också följa med så han får träffa sin son :-) Som tur är har Mats redagn målat alla tak. Nu är det väggarna kvar... Och som du ser i kök och vardagsrum är panelen så fin att det knappt finns kvistar.... En härlig känsla kan jag säga. I morgon börjar målningen. Finns en del städjobb på utsidan också...Mycket panel att sortera och såga upp men det får ta den tid det tar!!!

2010-07-29 @ 15:14:16
Postat av: Christian

Vilken färg/behandling på väggarna har ni tänkt?



/Christian

2010-07-29 @ 17:11:43
Postat av: Lin

Hej Christian!

Vi kommer måla med Lady från färgaffären. Funderade ett tag på "äggtempra" men har beslutat att ej använda det. Vi vill ha helteckande vitt. Dock ska färgen va matt. Hon i färgaffären sa att vi också kunde köra två strök enbart med grund på timret för matthetens skuld. Får se vad det blir men Lady matt blir det i alla fall. Och vitt över allt.

2010-07-29 @ 17:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback