Nu kör vi igen...


Publicerat 2010-07-06 Klockan 21:42:51
Sorry för att jag är lite seg med bloggen för tiden. Har otroligt mycket att göra på jobbet och planering kring huset med vitvaror, kök, målning av kvistar mm... Förhoppningsvis kan jag skriva lite mera framöver. Estländerna kom tillbaka i går vilket betyder att husets insida kommer ta form framöver. Elektrikern och ventilationskillen har gjort sitt jobb så långt och det ser bra ut. Blev lite flera spottar än planerad men det så får det bli... I dag har balkongolv och början till räcket kommet på plats. Hemsen har fått golv och fönsterfoder har fått lite målarfärg innan de ska upp på väggen.. I går köpte vi klinker med tillhörigheter till boden som kommer läggas i morgon. Sista trailer med resterande av huset kommer på tisdag nästa vecka. På torsdag eller fredag kommer 1008 säckar med taktorv... Hmmm, finns det någon som vill bära säck så är ni välkomna, all hjälp vi kan få är bra :) Funderar fortfarande mycket kring vilken typ av färg vi ska använda till timret på insidan. Har hittat äggtempererad färg som jag tror kan bli bra, miljövänligt också (som om jag är så miljövänlig??) Har skickat efter prover så vi får se..... Barnen är på landet hos mamma sedan i söndags, skönt för dem att få bada och åka båt några dagar.. Blir nog lite tröttsamt för dem med en mamma och pappa som ständigt har annat att göra än att va med dem.. Men som tur är handlar det bara om denna sommaren.... Får försöka hitta på något med dem när huset är klart!! Själv har jag bara tre dagar kvar att jobba innan semestern börjar. Ska bli skönt att va ledig från jobbet ett tag, känns som om det har varit rätt mycket på senaste. I morgon kommer barnen hem och jag längtar redan! Ska gå och lägga mig, och när jag vaknar är det bara två dagar till att gå upp tidigt.... Ha en fin kväll mina vänner så hörs vi snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback