Problem med datan...


Publicerat 2010-07-22 Klockan 14:51:51
Hej alla där ute! Nu är det otroligt länge sedan jag skrev i min blogg. Men jag har problem med min data och kan inte lägga in bilder just nu. Skriver några rader ändå så ni vet vad som händer. Jag ska fixa datan så nya bilder kommer snart. Huset börjar bli klart från Estländernas sida. De håller just nu på med innerpanel och dörrar. Golvet är lagt i 2.etg så där uppe är de klara nu.... De säger att de ska va klara till nästa vecka...vi får se. Portalen får de nog komma tillbaka och göra senare då vi inte hunnit gjuta fundament än. Projektet har gått mycket snabbare än vad Bossen i estland sa. I kontraktet ska de va klara i mitten/slutet av augusti vilket gjort att vi fått ringa in svenska jobbare tidigare. Men vilka flexibla jobbare vi haft från både estland och Sverige, helt otroligt...Måste säga att det är tur med tanke på att det är ett stort projekt som vi håller i själva...och inga byggare är vi...

Förra veckan kom Christian från Karlsta. Christian har byggt ett liknande hus i Karlstad och var nyfiken på vårat. Det va otroligt trevligt att han kom förbi... Hoppas vi kan ha kontakt framöver Christian; vi kan alltid ge och ta råd från varandra.... Hoppas också dagen var bra i Kolmården.

Lördagen åkte vi till landet med estländerna. Vi badade, fiskade en hel del och åt gott samt drack goda drycker. Va roligt att få visa estländerna den svenska skärgården. Tror de hade det bra. Vi kom inte i säng före 04.00 vilket tyder på en bra kväll. Den ena estländaren gick inte och la sig då utan åkte ut och fiskade; och fisk fick han...

Måste också berätta att vi sett de första grässtråna på taket nu; häftigt... Hoppas på lite regn så taket blir grönt och fint snart. I morgon kommer onkel Arve och Unni för att titta på huset. Ska bli trevligt att träffa dem och visa fram vårat projekt. Unni har varit så snäll och kommenterat bloggen under vägs vilket jag uppskattat myckte. Jag lovar lägga ut en hel del bilder när jag fått ordning på min data... Kramizar

Kommentarer
Postat av: Christian

Nu vill ju inte jag vara den som är den.. men jag (Christian) är INTE den Christian som bygger ett likadant hus i Karlstad. Jag, Christian, bygger en sommarstuga i Dalarna. Det är alltså mina kommentarer du fått och inte från han i Karlstad.



Här har du en bild: http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=354319.jpg



Vänliga hälsningar,

Christian



2010-07-23 @ 18:11:01
Postat av: Lin

Hej Christian!

Ja du har så rätt.... I all min stress har jag blandat ihop dere... Han heter inte ens Christian utan Christoffer.. Helt sjukt! Men bra du har koll. Jag kollar din sida... Vilket jobb!

Lin

2010-07-24 @ 11:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback