Kök...... ingen lätt fråga...


Publicerat 2010-06-01 Klockan 21:56:01
Ja då är vi hemkommen från stan. Försökt få inspiration och tankar kring kök. Har ju fortfarande samma tankar om hur jag vill ha köket; ett riktigt lantkök....det skulle va så fint i detta unika hus. Men priserna för riktiga lantkök är otroligt dyra...... Vi har bokat in oss på två ställen nästa vecka för att få hjälp att rita köket. Det är ju en början på processen i alla fall. Elektrikern har varit i huset och fixat för spotlight i gavlarna. Att dra el i timret skulle också fixa sig... Vad härligt med människor som är händiga och som ser möjligheter.... Duktig på engelska va han också vilket underlättar samarbetet med byggarna... Jag har inte haft tid att va så mycket på bygget i dag. Kommer ta lite mera bilder framöver, så ni får ha tålamod och snällt vänta... Nu känner jag för att hitta sängen.. Trött i kropp och huvud. Han en skön natt mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Christian C

Jag hoppas och antar att ni kommer välja grästak? :) Men jag tänkte höra hur tjockt jordlager ni kommer ha? Och när jag ändå slänger ut lite frågor, kommer ni ha mycket synligt timmer inomhus och i sådana fall vilken färg kommer ni ha då?



Ser fram emot flera bilder :)



/C

2010-06-01 @ 23:48:40
Postat av: Lin

Hej Christian!

Ja vi kommer ha torvtak. Köper det från Nittedal. Du kan söka på Nittedal torvtak, der ser du hur säckarna ser ut och hur man lägger dem. Vi kommer ha synlig timmer på hela "loftet" (2.etg). Vi kommer måla hela huset vitt invändigt... Vet inte riktig vilken typ färg än. Det är lite svårt tycker jag... vilken färg är bäst.. Vill inte att det ska bli blankt. Medan helmatt inte heller är bra då det är svårt att torka av osv.. Men vitt ska det bli! Flera bilder kommer framöver!

Lin

2010-06-02 @ 08:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback