Midsommar


Publicerat 2010-06-29 Klockan 11:07:31

Ja då var midsommar helgen över... Vilket väder vi har haft och vilken härlig ledighet... Vi var på landet tillsammans med Siw och hennes familj samt mamma och Rolf. Vi åt god mat och vi njöt av det fina vädret. Vi tog ett dopp hela familjen, barnen badade flera gånger och även Kiara.. Åkte under söndagen med båt ut till en ö för att sola och fika. Helt kanon... Nu är vi tillbaka till jobb och till husbygge. En hel del att tänka på nu och lite problem börja uppstå.. Men jag tror vi löser det också. Vi måste flytspackla boden samt lägga klinker. Den killen som skulle göra det har blivit akut sjuk och hur lätt är det att få tag i någon annan nu när det är semestertider?? Men vi jobbar på det och hoppas det löser sig. Annars jobbar elektrikern för fullt samt ventilationskillen. Estländerna kommer tillbaka på söndag så nästa vecka kommer vi nog se mera förändringar på insidan av huset. Då börjas det med panel och andra detaljer. Ska i väg och beställa köket i dag. Inte heller det är det lättaste då vi inte har exakta mått, panelen är ju inte uppe än... Men men... alt löser sig någon gång... Kommer nog lite mera bilder framöver när Estländarna har påbörjat sitt jobb igen. Lägger in lite från midsommar och ett från huset med en omgång till med färg på underdelen...







 

 


Kommentarer
Postat av: Britta

Lin Osen älskade vän! Nu har jag hittat hit- SÅ härligt att se ditt vackra norska hus på plats i Blacka- äntligen!! Helt fantastiskt! Har ju varit med en bit på vägen när "stugan med grästak" (ja, jag förstod inte bättre då, nu inser jag att du spelar i en helt annan liga...) ännu bara var en avlägsen dröm.. Nu har alla dina ansträngningar äntligen lönat sig- Gratulerar! Är så imponerad över att du drivit detta projekt i land och trotsat alla hinder och den sega svenska byråkratin. Även om du Mats också är en del av detta så känner jag din strålande hustru alltför väl för att veta att det inget hade blivit utan hennes kreativitet och järnvilja;0)) YOU DID IT DARLING!! Kommer nu att bli en trogen följeslagare av din coola blogg! Kram

2010-07-04 @ 21:50:57
Postat av: Lin

Britta Fahlén...älskade vän! Tack så mycket!!! Du gör mig alltid så glad... Sällan man träffar människor som dig, men det har jag nog sat 1000 gånger redan.. Tack för att du finns och för att du alltid ger mig så gott stöd i det jag gör, du har alltid trott på mig... och det gör mig stark! Tack... Vi hörs och ses snart hoppas jag.

2010-07-13 @ 23:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback