Börjar likna ett hem...


Publicerat 2010-09-27 Klockan 13:22:36
Hej igen mina vänner! Ja efter två dagar med 12 timmars pass har vi nu tömt gamla huset, lämnat nycklarna och börjar få ordning i nya hemmet. Tänkte ju först vi skulle köpa en skjutdörrsgarderob till hallen för att få god plats för jackor men kom sedan på idéen att köpa ett gammalt skåp för att renovera. Vill försöka ha samma stil i stora delar av huset. Veronica som gjorde de andra möblerna har inspirerat mig så nu har jag försökt själv och blev mycket nöjd över resultatet. Nu har vi en shabby chic garderob i hallen :)

Mellan alla körningar och utpackning av kartonger var vi en sväng och köpte garderobssystem. Ska faktisk ha skjutdörrar i sovrummet på sikt. Men vi får nöja oss med inredningen än så länge... Har nu bara några få kartonger kvar att packa ut. Tvättstugan är inte riktig klar, VVS killen kommer i dag eller i morgon för att fixa klart. Sedan ska vi upp med garderober där inne också. Köket saknar en sockel och en krönlist. El killen kommer och ska sätta upp skenor i vardagsrum taket och barnens sovrum...

Nu börjar jag se ett slut på byggprocessen. Längtar till piff piff i huset. Men först blir det en efterlängtad resa till Turkiet. Vi drar på lördag och gissa om vi tycker vi förtjänar det.. Vi ska bara njuta och mysa med barnen. De har varit otroligt duktiga under hela byggprocessen, tror Sander är trött på att va ensam och att äta billys pizza... Vi ska ha en barnens vecka i Turkiet, då blir det på deras premisser... och det unnar jag dem verkligen. Men samtidigt ser jag att även denna byggprocess har varit en erfaring och lärdom för dem... Lägger in bild på garderoben som tidigare va en Ekgarderob. Fler bilder inifrån kommer när jag har hunnit piff piffa lite...





Lite svårt att se kankse men texten är; Dröm om morgondagen, Minns gårdagen, Lev i dag.. Inuti skåpet är det grått linnetyg..

Kommentarer
Postat av: Malin Markos

Åååh Lin vad fint det blir :)

2010-10-10 @ 15:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback