Kaotisk läge, men vi är på plats!!


Publicerat 2010-09-23 Klockan 09:21:00

Ja tiden på bloggen blir minst sagt liten.... Förra fredagen sov vi i nya huset för första gång. En underbar känsla. Efter att fått hjälp av Annelie och Stig hela fredagen kunde vi bo i huset... Tack så mycket till er!!! Vi har jobbat otroligt mycket med flytt senaste tiden. Mitt i allt blev jag sjuk vilket passade mycket dåligt kan jag säga...Nu är gamla huset tomt, vi har enbart förrådet kvar att flytta.. Men det känns tungt att ta tag i den biten. Vi har bokat kärra till lördag så då hoppas jag sista lasset går från gamla huset.. Under helgen som va fick vi gärdsgård och infarten är bättrat på.. Tyvärr så körde en kille på gärdsgården med grävmaskinen vilket medförde att 10m är trasigt.. Men de ska fixa det i helgen. Jag har nu köpt en gammal ekgarderob som jag ska försöka måla och själv och texta på. Blir inspirerad av Veronica på http://ljusarum.bloggspot.com  Måste försöka själv nu har jag bestämt mig för... Lägger in lite bilder som jag tagit inifrån huset... Vi börjar få ordning men samtidigt har vi säkert 15 kartonger som står över allt i huset. Tvättstugan är inte helt klar och garderob i sovrummet är inte på plats vilket medför en känsla av kaos... Svårt med rutiner och hitta kläder i kartonger. Men det är väl bara bagateller.... Huset är klart och vi bor faktisk där!!! Lite mera piff piff med mattor, tavlor, gardiner osv.... Sen är det tipp topp!

 



Nu lääängtar vi efter semester, en välförtjänat sådan... Vi åker till Turkiet lördag den 2 oktober... Jippi!! Ska bli såå skönt att komma bort från flytt, kartonger, stress... men samtidigt längta tillbaka till vårat nya hem.....


Kommentarer
Postat av: Veronica

Men LIN!!!!!!!!!! ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH vad fint det är!!!!!!!!! Otroligt roligt för mig att se möblerna på plats eftersom jag ägnat dom en massa tid och kärlek, men måste säga att det i övrigt är så otroligt vackert! Vilken stilkänsla du har, det ser JÄTTE-bra ut!!!!

2010-09-23 @ 09:43:10
URL: http://ljusarum.blogspot.com
Postat av: Lin

Tack så mycket Veronica.. Har tagit lite kort där det inte står en massa kartonger :)

Behöver lite mera piff piff med gardiner, mattor, kuddar osv, men det kommer när allt annat är på plats.Inväntar stolkjolarna från Alvas hus, det tror jag blir så fint! Dina möbler är helt fantastiska, mycket beröm för dem!

Nu längtar vi till en välförtjänat semester. Tack för att du tittar in. Vi hörs!

Lin



Skrev mail till dig förut, lite frågor gällande mitt skåp som nu har fått grundfärg. Mannen i huset håller på att måla lite på det nu, så hoppas det bara är ett strök kvar när jag kommer hem..



2010-09-23 @ 11:31:57
Postat av: Lilla jag

Ni har det så himla fint! Och en semester har ni verkligen gjort er förtjänta av!

2010-09-25 @ 10:52:40
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

Så mysigt så :) och bordet är ju fränt .

Ni har det verkligen superfint .

2010-09-26 @ 21:49:21
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

med du turkiet vi åker dit på tisdag vart ska ni ??

Vi kan ju ses kanske ;)))

2010-09-26 @ 21:50:35
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: fridda

Heeelt underbart.Vilket ljuvligt hem.

Vad fina möbler,har ni själva målat o fixat dem?

Varifrån har ni beställt "väggord"?

Verkligen ett drömhem.

2010-09-28 @ 07:31:54
URL: http://bloggaromlivet.blogspot.com/
Postat av: Lin

Tack för alla kommentarer... Fridda; Möblerna har jag köpt genom en tjej i Borlänge, en länk är http://ljusarum.blogspot.com

Efter att ha fått hem möblerna bestämde jag mig för att prova själv. Garderoben du ser har jag målat själv. Vinyl köpte jag från Vinylfabriken. Vi har jobbat länge för att genomföra detta husprojekt som du säkert läst. Men otrligt glada över att ha klarat av det. Nu återstår bara lite piff piff i olika rum, men bra att bo in sig och känna av lite innan vi fortsätter. Tack för dina fina ord!

Lin

2010-09-29 @ 08:36:55
Postat av: Malin Markos

Det är verkligen underbart vackert. Det måste kännas härligt!

2010-10-10 @ 15:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback