Längtar efter våren...


Publicerat 2011-01-25 Klockan 17:49:55
Måste säga att jag börjar längta efter våren nu.. Kom lite snö i dag igen men skulle va bättre med plusgrader och snösmältning. Jag tycker mycket om vinter och snö men nu gör det inget om vårblommorna dyker upp snart... Får nog vänta ett tag till. Nackdelen med att snön försvinner är att vi kommer se allt jobb vi har framför oss med tomten... Vet inte alls hur vi ska ha den så det blir väl bara till att så gräs nu i år. Finns en hel del målarjobb att göra utvändigt också så vi lär inte bli sysslolösa i sommar heller. Men vi tar det i den takt vi känner... Nu har snart halva veckan gått igen, tiden går så fort. Sander har varit hemma från skolan med feber. Han börjar trötna på att va hemma, tråkigt att inte kunna va med kompisar... och att missa träningarna...

I helgen som va gjorde vi på norsk; sveler... Ser ut som små pannkakor men smakar mycket bättre. I norge säljs dem på kafeér och kostar fläsk... Vi var i fjällen i Norge sist vi var hemma. På en fjällgård sålde de nystekta sveler till ett pris av 25 kr stk.. helt sjukt. Jag kanske ska börja sälja, kan ju bli rik.. Nej vi får nok nöja oss med svelemys med barnen. Min frissa kommer ut på lördag, ska bli skönt. Nästa vecka ska mitt nya liv som sund och starkt börja. Har faktisk bokat in mig på Hälsobruket... nu ska det tränas!! Ser fram emot att komma igång. Har i vuxen ålder inte riktigt hittat någon träningsform som jag tycker om. Blir att jag börjar springa lite för att sedan sluta igen, inget onormalt tror jag men skulle va roligt att verkligen hitta min typ av träning. Hoppas hälsobruket kan erbjuda något som jag kan känna att jag tycker är roligt. Risken är ju att man slutar annars... Men jag ska kämpa på. Kommer nog få en hjärtinfarkt första passet... Verkligen på tiden med att röra på kroppen i alla fall...

I kväll blir det handbollsmatch på tv, heja Sverige! Ha en finfin kväll mina vänner....


Kommentarer
Postat av: pysseliten

missar alltid tv :))) Kollar nog på för mycket bloggar :))

2011-01-25 @ 21:44:09
URL: http://pysseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback